Siena 1.6 HL -1998 r. 105 koni, Gaz, benzyna.

Auto jest uderzone. Prawy bok i tylny zderzak.

autoalarm, centralny zamek, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, blok.
skrzyni biegów, elektroniczny wtrysk, katalizator, immobilizer, lakier
metalik.

Instalacja gazowa w miejscu kola zapasowego. Auto bylo bardzo zadbane,
teczka ze wszystkimi dokumentami potwierdzajacymi wykonane naprawy badz
okresowe badania, wymiany czesci. Auto mechanicznie sprawne, jedynie
uszkodzona jest karoseria.

Przebieg: 100.000 km
ksiazka serwisowa. Niebieska.
Fotki:
http://www.toya.net.pl/~mcqueen/siena/

kontakt: 501 746 196, Lodz

Pozdrawiam

Tipo 1.4 posiadałem dawno, dawno temu.Kupiłem nowe w 1990.Jeźdiłem nim 5 lat
i
przejechałem około 150tkm.Oprócz pompki wodnej i katalizatora nie paniętam
żadnych poważnych problemów.Raz gdzieś po 100tkm odmówił mi posłuszeństwa
,bo jak się okazało nie przeczyściłem wtrysków.Piszczenie paska klinowego
też
miałem ,bo był źle naciągnięty.Z osiągnieciem właściwego napędu były
problemy.Sprzedałem go trochę za wcześnie, bo byłem młody ,niedoświadczony
trochę przestraszony większymi przebiegami a mogłem  jeszcze trochę
pojeździć.
Kiedy teraz czytam o problemach właścicieli Sien to aż się wierzyć nie
chce.Przecież auta powinny być coraz lepsze a nie na odwrót.Zresztą Siena w
niemieckiej a podejrzewam że i europejskiej sieci Fiata nie występuje.Ale to
już na marginesie.

Krzysztof

Autoryzowany Salon-Serwis Renault w Józefowie pod Warszawą.
Mieli wyciąć katalizator i wstawic kawałek rury (bo katalizator sie
rozlecial) to usuneli sonde lambde (Fiat Siena 1.6 98r). Najciekawsze ze
samochod jezdzil jak kiedys i tyle samo spalal - ale wczoraj mialem miec
instalowany gaz - na dzisiaj do odbioru - co sie okazalo, "nie ma sondy" ;(.
Wycieli mi sonde w serwisie Renault razem ze starym katalizatorem i NIC nie
powiedzieli (a musieli o tym wiedziec bo kabelek odlaczony). Wynikiem tego
jest to, ze moj wyjazd musialem przelozyc o 2 dni... bo sondy nie ma :/ a
byla :/.
Tak wiec przestrzegam przed robieniem jakichkolwiek interesow z tymi ludzmi.
Pozdrawiam

Dzieki za wszystkie podpowiedzi :)

Znalazlem jeszcze takie propozycje - co byscie wybrali?

1.
Marka   FIAT
Model   Siena 97-
Wersja  Siena 75 HL
Opis modelu     FIAT SIENA 1.2
Data pierwszej rejestracji      1999-08-19
Cena    15500
Pojemność silnika     1242
Moc silnika [KM]        75
Certyfikat      nie
Samochód demo  nie
Przebieg        35900
Kolor   NIEBIESKI
Rodzaj paliwa   ETYLINA
Katalizator     tak
Rodzaj nadwozia SEDAN
Wyposażenie    AIRBAG KIEROWCY, AUTO ALARM, ELEKTRYCZNIE OTWIERANE SZYBY,
IMMOBILIZER, OBROTOMIERZ, WSPOMAGANIE KIEROWNICY, ZAGŁÓWKI SIEDZEŃ TYLNYCH,
ZAMEK CENTRALNY, ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE, SIEDZENIE TYLNE DZIELONE
Ilość drzwi   4
Rodzaj samochodu        osobowy
Liczba właścicieli    1
Stan ogólny    DOBRY
Stan nadwozia   DOBRY
Stan mechaniki  DOBRY
Stan ogumienia  DOBRY

2.
Marka   FORD
Model   Escort Hatchback 95-00
Wersja  Escort 1.3 CL
Opis modelu     FORD ESCORT 1.3
Data pierwszej rejestracji      1999-01-26
Cena    17300
Pojemność silnika     1297
Moc silnika [KM]        60
Certyfikat      nie
Samochód demo  nie
Przebieg        47523
Kolor   BIAŁY
Rodzaj paliwa   ETYLINA
Katalizator     tak
Rodzaj nadwozia HATCHBACK
Wyposażenie    AIRBAG KIEROWCY
Ilość drzwi   5
Rodzaj samochodu        osobowy
Liczba właścicieli    1
Stan ogólny    DOBRY
Stan nadwozia   DOBRY
Stan mechaniki  DOBRY
Stan ogumienia  DOBRY

witam wszystkich

mam dwa pytania: pierwsze dotyczace dowolnego (prawie) samochodu, drugie
konkretnie fiata (od siena/punto wzwyz)

1. W obudowie filtra powietrza jest termostat, ktory miesza powietrze
cieple znad kolektora wydechowego i zimne. Ten termostat jest przykrecony
dwiema srubami. Te sruby maja pewien luz. Co sadzicie teraz o
przestawieniu na zime ich troszke tak, aby termostat dawal cieplejsza
mieszanke tego powietrza. Wg mnie powinno to dac szybsze nagrzewanie
silnika, mniejsze zuzycie paliwa (zadsze powietrze).

2. Centralka sterujaca wtryskiem (mam punto, ale w sienie,bravo itd.
powinno byc tak samo) odlacza doplyw paliwa (wtryskiwacz), gdy pusci sie
pedal gazu. Po czym ona to rozpoznaje, czy jest to sygnalizowane przez
czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym, czy przez czujnik polozenia
przepustnicy. Mysle nad czyms takim: gdy jade z jakas tam predkoscia i
doganiam jadacy przede mna samochod podnosze lekko noge z gazu, wtedy
silnik dostaje paliwo, ale w troszke mniejszej ilosci. Czy moglby wtedy
nie dostawac go w ogole? Dalo by to (chyba) zmniejszenie zuzycia paliwa.

Prosze odpowiedzi rowniez wysylac na priv, bo nie bardzo mam mozliwosc
przegladania listy (odpowiedzi by mi umknely po tygodniu).

PS. Fiat wzial sie za przerabianie silnika 1108 ccm (SC Sport. i Punto 55)
na wielowtrysk (MPI). Wymyslili w nim dwie sondy lambda (jedna jak zwykle
przed katalizatorem w kolektorze wydechowym, druga dodatkowo za
katalizatorem). Pierwszy raz sie spotykam aby silnik mial dwie sondy
lambda (nie wiadomo czy tak bedzie w wersji koncowej bo jest przewidywana
ona dopiero na 2000 rok). Na co ta druga sonda?

                                                  Grzesiek
E-mail: gwa@zszosw.petex.com.pl


Grzegorz Wasik wrote in message ...

witam wszystkich

mam dwa pytania: pierwsze dotyczace dowolnego (prawie) samochodu, drugie
konkretnie fiata (od siena/punto wzwyz)

1. W obudowie filtra powietrza jest termostat, ktory miesza powietrze
cieple znad kolektora wydechowego i zimne. Ten termostat jest przykrecony
dwiema srubami. Te sruby maja pewien luz. Co sadzicie teraz o
przestawieniu na zime ich troszke tak, aby termostat dawal cieplejsza
mieszanke tego powietrza. Wg mnie powinno to dac szybsze nagrzewanie
silnika, mniejsze zuzycie paliwa (zadsze powietrze).

2. Centralka sterujaca wtryskiem (mam punto, ale w sienie,bravo itd.
powinno byc tak samo) odlacza doplyw paliwa (wtryskiwacz), gdy pusci sie
pedal gazu. Po czym ona to rozpoznaje, czy jest to sygnalizowane przez
czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym, czy przez czujnik polozenia
przepustnicy. Mysle nad czyms takim: gdy jade z jakas tam predkoscia i
doganiam jadacy przede mna samochod podnosze lekko noge z gazu, wtedy
silnik dostaje paliwo, ale w troszke mniejszej ilosci. Czy moglby wtedy
nie dostawac go w ogole? Dalo by to (chyba) zmniejszenie zuzycia paliwa.

Prosze odpowiedzi rowniez wysylac na priv, bo nie bardzo mam mozliwosc
przegladania listy (odpowiedzi by mi umknely po tygodniu).

PS. Fiat wzial sie za przerabianie silnika 1108 ccm (SC Sport. i Punto 55)
na wielowtrysk (MPI). Wymyslili w nim dwie sondy lambda (jedna jak zwykle
przed katalizatorem w kolektorze wydechowym, druga dodatkowo za
katalizatorem). Pierwszy raz sie spotykam aby silnik mial dwie sondy
lambda (nie wiadomo czy tak bedzie w wersji koncowej bo jest przewidywana
ona dopiero na 2000 rok). Na co ta druga sonda?


ad.1 termostatu bym nieregulował, chyba że jesteś pewny tego co robisz.
Termostat ustawia się automatycznie na cieple powietrze tylko do rozgrzania
silnika - mam na mysli rozgrzanie oleju w silniku. Potem przestawia się na
zimne - dlaczego bo zimne jest bardziej gestrze i jest w nim wiecej tlenu.

ad.2 Ilosć paliwa regulowana jest między innymi polożeniem przepustnicy, tak
było kiedyś. Jest to silnik po modernizacji, ale nie sądze zeby było
inaczej.
Druga sada prawdiopodobnie mierzy ilość tlenku węgla lub tlenku azotu za
katalizatorem, natomiast pierwsza przed katalizatorem mierzy ilość tlenu w
spalinach. Jest to podyktowane normami.

Sławek


| Mam fiata siene 1.6. Przejechalem okolo 65  z tego okolo 40 tys na gazie.
| Pierwsza sprawa to spalanie  na jednej butli 36 - 37  litrow gazu srednio
| przejezdzam okolo 240 -260 km
| W trasie to okolo 300 choc teraz w te upaly udalo mi sie przejechac 340.


Ja mam civica 1,4 automat (zapewne zuzycie paliwa podobne) i gazu pali na traise
8-8,5 (10 jak szalalem okrutnie), w miescie 10 (spokojnie) do 12,5 (klima albo
zima). Nie naleze do osob, ktore jezdza jak emeryt wiec mysle, ze zuzycie gazu
masz podejrzanie duze.


| Druga sprawa bogata mieszanka ostanio na przegladzie odrzucili mi samochod
| bo przekraczal dopuszczalne normy.
| CO2 - bylo okolo 10 powinno byc 0,5


Z uatem masz cos nie tak !
Zapewne siena ma katalizator i nstalacje gazowa masz z tzw "kompem" (to znaczy z
dynamicznym dostosowywaniem iloesci gazu do odczytow z sondy lambda) - ocznacza
to, ze jezeli sonda lambda mowi, ze tlemu jest za malo to mieszanke zubaza sie..
jezeli tlemu jest za duzo to sie ja wzbogaca... zaleta takiego rozwiazania jest
to, ze instalacja nie wymaga zadnej regulacji (pomijajc wolne obroty) ! To, ze
spaliny masz poza normami wskazuje, ze cos jest nie tak w samym aucie - a jak
wygladaja spaliny "na benzynie" ? - zapewne takze sa poza normami...


| Czy procz wymiany filtrow: powietrza, gazu, świec można coś jeszcze zrobić
| by zmienić tą sytułacje?


Pojechac na diagnostyke silnika z podlaczeniem do kompa


| Chiodzi mi pogłowie wymiana sondy lambda ale to koszt podejrzewam znaczący.


Mozna ja sprawdzic na diagnostyce... wymiana w cemno nie jest dobrym pomyslem
Pozdrowienia,
Przemek

Na benzynie jest ok. trzyma sie norm spalania. Jak przelocze na benzyne to
tak jakbym wsiadl do sportowego wozka.
Na gazie jak sie przytnie sklad mieszanki to wtedy sie miesci w normach ale
na zimnym silniku nie pracuje gasnie na wolnych obrotach dlawi sie przy
ruszaniu.
Przy rozgrzanym silniku jest ok  da  sie jechac ale temperatura musi skoczyc
do 70 stopni. Już zaczyna mnie to wkurzać.

Z komputerem to juz mialem raz taka mala blokadke ze na gazie jezdzilem a na
bezynie nie wchodzil na wyskoie obroty,jak pojechalem do serwisu (Carserwis)
to chceili mi go wymienic komputer  (koszt 300zł). U Grabowskiego naprawa
komputera 1500zł + deinstalacja instalacji gazowej to wtedy mi da gwarancje
na 6 miesiecy.
Pojechalem do innego serwisu(gdzieś na pradze maly warsztat autoryzowany
przez fiata) i gosciu wgral mi nanowo parametry samonastawcze zaplacilem
70zł.
Mialem problem z wtryskiwaczami  to tez chceili mi je w wyminic ale to juz w
autorex. Tak mi tlumaczyl diagnosta w autorex ze od gazu wysiadaja
wtryskiwacze i ze w jednej firmie ochroniarskiej ktora przez oszczednosc
zamoantowala instalacje gazowe to wymienial w kilku sztukach. Dolalem
jakiegos srodka do benzyny zrobilem 1500km i sie poprwilo, podejrzewam ze
sie  zalepiaja  i ze trzeba od czasu do czasu przeganiac samochod na bezynie
bo samo odpalanie nie wystarcza.


| Mam fiata siene 1.6. Przejechalem okolo 65  z tego okolo 40 tys na
gazie.
| Pierwsza sprawa to spalanie  na jednej butli 36 - 37  litrow gazu
srednio
| przejezdzam okolo 240 -260 km
| W trasie to okolo 300 choc teraz w te upaly udalo mi sie przejechac
340.

Ja mam civica 1,4 automat (zapewne zuzycie paliwa podobne) i gazu pali na
traise
8-8,5 (10 jak szalalem okrutnie), w miescie 10 (spokojnie) do 12,5 (klima
albo
zima). Nie naleze do osob, ktore jezdza jak emeryt wiec mysle, ze zuzycie
gazu
masz podejrzanie duze.

| Druga sprawa bogata mieszanka ostanio na przegladzie odrzucili mi
samochod
| bo przekraczal dopuszczalne normy.
| CO2 - bylo okolo 10 powinno byc 0,5

Z uatem masz cos nie tak !
Zapewne siena ma katalizator i nstalacje gazowa masz z tzw "kompem" (to
znaczy z
dynamicznym dostosowywaniem iloesci gazu do odczytow z sondy lambda) -
ocznacza
to, ze jezeli sonda lambda mowi, ze tlemu jest za malo to mieszanke zubaza
sie..
jezeli tlemu jest za duzo to sie ja wzbogaca... zaleta takiego rozwiazania
jest
to, ze instalacja nie wymaga zadnej regulacji (pomijajc wolne obroty) !
To, ze
spaliny masz poza normami wskazuje, ze cos jest nie tak w samym aucie - a
jak
wygladaja spaliny "na benzynie" ? - zapewne takze sa poza normami...

| Czy procz wymiany filtrow: powietrza, gazu, świec można coś jeszcze
zrobić
| by zmienić tą sytułacje?

Pojechac na diagnostyke silnika z podlaczeniem do kompa

| Chiodzi mi pogłowie wymiana sondy lambda ale to koszt podejrzewam
znaczący.

Mozna ja sprawdzic na diagnostyce... wymiana w cemno nie jest dobrym
pomyslem
Pozdrowienia,
Przemek





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Fiat Siena katalizator
Króliczy świat